duminică, 23 octombrie 2011

VIDEO: Meteora, lumea vazuta din cer

Complexul de manastiri de la Meteora, din Grecia, este unul dintre cele mai frumoase obiective turistice din lume. Procesul natural prin care s-au creat domurile de piatra, inalte de pana la 600 de metri, pe care au fost construite renumitele asezari monastice, este un fenomen unic in lume. La fel si construirea unor ziduri pe aceste inaltimi.
Am fost mai aproape de cer... la Meteora

La poalele domurilor se intinde orasul Kalambaka, iar privelistea este pur si simplu inaltatoare. O calatorie acolo este de neuitat. Am fost in vara anului 2008. Parca a trecut un secol de atunci. Am descoperit recent ca pastrasem aceste doua filmari, pe care le-am atasat mai jos, si am decis sa le impart cu voi.

Excursia in Grecia a fost de vis, mai ales ca era pentru prima data cand calatoream in afara tarii.
Am trecut prin Salonic, ne-am cazat in Nei Pori, am vizitat Meteora, am urcat pe legendarul munte Olimp, iar unii din grup au ajuns si pe superba insula Skiatos.

Dar sa revin la Meteora. De la baza domurilor pana sus, drumul serpuieste amenintator pe marginea prapastiilor. La un moment dat, dupa senzatii intense de montagne russe, drumul autocarelor se blocheaza. Le vezi pe toate (sunt multe si pline cu turisti din numeroase tari), aliniate inghesuit si asteptandu-si randul pentru a putea intoarce: coborarea se va face pe acelasi drumeag. 

De aici incolo, sirurile de turisti mai au de parcurs, pe jos, aproximativ 300 de trepte de piatra pana sa ajunga in varful Marelui Meteor, principala manastire a locului. Privelistea este deja iesita din comun, insa mai sus, la capatul scarilor se va deschide in toata splendoarea sa.

La intrarea in curtea manastirii urmeaza "incadrarea" in normele morale: acoperirea trupurilor imbracate sumar, ca pentru o zi de august in Grecia. Cele sapte fete din grupul nostru (inclusiv eu) primesc fuste lungi si baticuri, astfel incat baietii le poreclesc degraba, in gluma, "tiganci". Dar nici pantalonii lor scurti nu se incadreaza in norme, astfel ca primesc niste izmene care arata hilar pe ei - fetele isi iau revansa si ii striga "pinguini" :))

Inauntru, aproape ca ramai fara cuvinte. Trebuie sa fii acolo ca sa poti simti cum te incarci cu o energie extraordinara, este ca si cum istoria iti sopteste in urechi povesti scrise de cateva veacuri.  Iar panorma este cel putin asa cum apare in filmari. In realitate totul este chiar mai impresionant.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu