joi, 30 aprilie 2015

O zi fara SmartPhone. My point of view

Expozitiunea sau expozitia.

Nu a fost alegerea mea, nu a fost o provocare auto-asumata de genul "azi o sa renunt la smartphone sa va arat eu ca se poate si fara si ce frumoasa si naturala e viata fara". Nu. Eu il iubesc pe smartphone-ul meu. Il vad ca pe o extensie a internetului, a laptopului, o unealta pe care o poti folosi mai peste tot, o ai la indemana sa te ajute in foarte multe situatii.

Sunt sigura ca pentru fiecare o astfel de experienta ar fi diferita, poate unii nu i-ar simti lipsa, poate altii ar simti ca le lipseste din alte motive decat mine.

Eu va impartasesc acum punctul meu de vedere.

Intriga. 

Motanul meu cel mic (Minu') mi-a trantit telefonul de pe o masa inalta. In stilul acela jucaus al pisicilor, placerea aceea de nereprimat de a impinge cu labuta obiectele de pe o masa, doar pentru a le vedea cum cad. Si a cazut, fratilor, telefonul meu, asa de bine a cazut, ca i s-a crapat "lecedeul". Deci descrierea sa: Ecran generos, rezolutie inalta, rezistenta sporita.... nu prea s-a dovedit in fapte... cel putin nu partea cu rezistenta. :)

Desfasurarea actiunii. Iata deci de cate ori si cu ce ocazie m-am gandit azi la cat de nashpa e fara SmartPhone-ul meu.
  1. Ti-ai pus ceasul sa sune? (Ceas alarma). Pai da, pe vremea buncii exista ceas rusesc, din acela care facea tic-tac toata ziua si noaptea la capul patului si dimineata urla ca o sirena. Acu' lumea se trezeste cu SmartPhone-ul, cu melodia preferata lugu lugu. Azi nu am avut ceas desteptator. L-am avut, ce-i drept, pe Kinder, motanul cel mare. Care de la 6 dimineata incepe sa miaune, sa sara pe perdea si peste tot, numa' numa' sa ma trezesc sa-i pun dejunul. Daca va uitati la el cat e de atletic, va dati seama cam cat de mult sare si alearga in fiecare dimineata... 
  2. Feisbuk starea natiunii, cate like-uri am primit, cine a postat azi poze cu pisici, filme cu amanti si comentarii indecente (Facebook). Dimineata, imediat dupa ce am hranit bestiile (a se citi motanii cei cuminti), nu am putut accesa instant "radio santzul" modernitatii, ca de obicei, in timp ce alergam prin casa cu pregatirile uzuale. Ceva dureros asa :)) 
  3. Cate grade respir azi (AcuWeather). Azi nu am avut la indemana acest lux de a sti oricand am nevoie cate grade is. Temperatura corecta este pentru mine, de cateva luni, ceva de mare interes. Sa stiu musai ce aer respir, cat e de umed, daca va ploua etc. Nu de alta, dar o tzoala in plus sau in minus conteaza pentru a nu imi fi frig sau prea cald - am capatat o sensibilitate mai ridicata la treaba asta cu frigul si caldura, nu intru in detalii.
  4. Muzica si audiobookurile (Youtube). Azi nu am ascultat ce imi cerea sufletul. Nici ultimul hit al Disclosure, nici Cum sa faci bani de-ntors cu lopata etc. Pai cand ai de mers pe jos sau cu transportul in comuuuun.. timpul trece asa... aiurea daca doar casti ochii in stanga si in dreapta sau tragi cu urechea la ce vorbesc pitzipoancele la telefon sau babele intre ele. Cu SmartPhone-ul economisesti timpul, nu faci doar miscare fizica (daca mergi pe jos), nu stai pur si simplu in tramvai in drum spre munca), ci antrenezi si creierul (o motivationala, o carte de marketing ceva util, de dezvoltare, poate fi orice) si mai rasfeti si sufletul cu o muzica buna.
  5. Cand vine in puii mei troleul alaaa? (aplicatia Transport Bucuresti sau asa ceva, nu-i stiu pe de rost numele). Azi n-am stiut de ce a intarziat 20 de minute masina mamei ma-sii. 
  6. Goagal cautatorul si raspunzatorul la orice (Google). Fara acest lux azi. De exemplu, stai si te gandesti la ultimele analize pe care le-ai facut, ca astepti rezultatul peste spe zile. Si iti trece prin cap un gand.. ca ti-a dat sa faci hemoleucograma.. sau cum era acolo pe bilet.. asa o fi corect? Ce-o insemna hemoleucograma  asta? O fi ceva de ... daca iese rau, e foarte grav? O prostie probabil, o rezolvai cu google. Nu te mai stresai.
  7. Postasul virtual (e-mailurile mele! Toate 4). No access today. Mi-o fi raspuns X-uleasca, oare am trimis mailul ala sau am uitat sa dau send s.a. s.a. s.a.
  8. Acu' eu cu ce fac poza la astaaa (camera foto 8 MP ceva fin). Asa e-n viata, se intampla sa ai nevoie sa faci o poza brusc. Cade un meteorit, se impiedica o colega, infloreste un salcam, vezi o pisica, face sefu' mici la gratar pentru toata firma (de 1 Mai muncitoresc asa).... Tre sa faci o poza sa o pui pe Feisubuk si tu, ca omu' nu? Nu, azi nu.
  9. Recensamantul celor din viata ta. (Agenda telefonica) Acu sa te vad ce memorie ai. Zi pe de rost care e numarul Maricicai de la salon? :)) Si mai bine: zi care e numarul lu' Iubi? :)) ah, azi isi va petrece ziua linistit, fara sa-l sacai tu cu sms-uri din ora'n ora.
  10. Lista de "tu du's" (Agenda virtuala). Azi m-am relaxat, no to do's
Punctul culminant.

Asta a fost cand m-am uitat pe net sa vad cat costa un display nou pentru SmartPhone-ul meu drag.... :D Punctul asta culminant era sa se transforme intr-un titlul de ziar:
"Socant! O tanara si-a aruncat motanul de la balcon. In mod inexplicabil, felina avea legat de gat un telefon cu displayul crapat".  
(subtitlu - Pana jos, s-a facut tzandari :))

Dar m-am calmat, i-am dat doar un picior si un cot in burta. :)) (! glumeesc) 

Deznodamantul. 

E inca in desfasurare, nu m-am decis daca sa-l repar sau sa imi iau altul.... Cred ca pana una alta, maine o sa scriu despre a doua zi fara SmartPhone :))

Nota
Exista adevar in postarea de mai sus, dar si multe spuse in spirit de gluma. De exemplu, totul e relativ, smartphone-ul meu este destul de ieftin (chiar daca nu si pentru mine.. mai am niste rate la el :))).
Asadar: Sa mai si radem!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu